22 tm 24 oktober Taman Negara - Cameron Highlands - Reisverslag uit Tanah Rata, Maleisië van Maarten en Marloes - WaarBenJij.nu 22 tm 24 oktober Taman Negara - Cameron Highlands - Reisverslag uit Tanah Rata, Maleisië van Maarten en Marloes - WaarBenJij.nu

22 tm 24 oktober Taman Negara - Cameron Highlands

Blijf op de hoogte en volg Maarten en Marloes

24 Oktober 2015 | Maleisië, Tanah Rata

22 oktober
We moeten weer vroeg op vandaag na helaas een niet al te beste nachtrust: Marloes heeft het toilet een paar keer van dichtbij bekeken... We worden opgehaald om naar Taman Negara National Park te gaan. In onze reisgroep zitten natuurlijk ook weer Nederlanders, die zijn nou eenmaal óveral! We hobbelen een eind met een busje, stoppen 2uur in een dorp waar we zelf wat te eten scoren (lekkere en hete nasi) en waar we zelfs moeten betalen voor het aantal camera's dat we het park mee in willen nemen (we geven onze telefoons niet op, dus kunnen ook geen foto's van hier plaatsen bij deze tekst). Daarna gaan we met een bus (waar je de airco uit moet zetten door je gordijntje er in te proppen) naar de jetty, waar de boot vertrekt. Het is een heel laag in het water liggende boot. Je zit maar met z'n tweeën naast elkaar en de bagage ligt voor in de punt. Je zit onder het wateroppervlak en dat maakt het juist bijzonder. Na 3 uur varen door de jungle komen we aan bij ons hotel. Nou ja, ons hotel ligt als enige aan de overkant van de rivier, dus wij moeten iedere keer een oversteekje maken. We hebben hier een mooi huisje in oerwoudsfeer. We eten heel lekker, noodles en gaan daarna met de jungle night walk mee. We spotten hier verschillende insecten, net een tikkeltje groter dan we ze thuis wel eens zien. Na de walk springen we onder de douche en gaan we lekker slapen... P.s. nauwelijks last meer gehad van de maag gelukkig!

23 oktober
Onze nightwalk gids van gisteren komt ons ophalen voor de jungle tour. We starten per boot en krijgen in de jungle uitleg over de tour. Onze gids krijgt een telefoontje dat Mr. Maarten niet bij de groep hoort en dus worden we achter gelaten en evenlater opgehaald door onze private guide die ons naar een inheems dorpje brengt (Orang Asli). We krijgen informatie over de bevolking en les in het maken van vuur en schieten van pijltjes door een blaaspijp. We lopen terug door de jungle en willen de canopy walk nog doen. Helaas is dit op vrijdagmiddag niet mogelijk ivm het geloof, men is hier islamitisch. Na onze noodle-lunch gaan we zelf nog even de jungle in, het is ontzettend zweten en Marloes heeft het er maar zwaar mee; zoveel trappen omhoog, de zweetstraaltjes lopen overal! Net voor het donker wordt, zijn we terug bij ons huisje, springen we onder de douche en eten we bij ons hotel.
Het is hier heerlijk in het groen, weg van de drukte! Morgen reizen we door naar de theevelden: Cameron Highlands.

24 oktober
Na het bepakt beklimmen van een steile helling waardoor wederom de straaltjes over de rug liepen, heeft deze dag vooral bestaan uit zitten in een busje. We hebben weer een eind gehobbelt, ditmaal met een prettige chauffeur. Nou ja, zijn rijstijl was in ieder geval prettig. We worden bij ons mooie en knusse hotel afgezet en treffen hier Olivier en Doortje (collega van Maarten met vriendin). We lopen naar een dorp verderop, Brinchan, wat niet erg spannend blijkt te zijn, eten hier lekker maar ontzettend pittig en lopen net voor het echt donker wordt terug naar het hotel. We doen nog een koffie/theetje, kletsen met twee in KL wonende Schotten en plaatsen een berichtje op de site ;)

• 24 Oktober 2015 - 15:53

Willeke:

Ik hoop dat het beter gaat met Marloes. Was het toeval dat jullie Olivier tegen kwamen ? Ik ben benieuwd naar julie foto's

• 24 Oktober 2015 - 16:26

Jasper:

Klinkt weer goed! Ik blijf jullie volgen! Veel plezier nog, geniet er van! Ben benieuwd naar de foto's :-)

• 25 Oktober 2015 - 10:38

Ellen:

Het klinkt weer fantastisch!! Ben benieuwd naar de foto's

• 25 Oktober 2015 - 12:33

Lian:

Dat is dus afzien af en toe, maar wel heel spannend allemaal.
    Hopelijk blijft het verder goed gaan met de ingewandjes.

• 26 Oktober 2015 - 09:32

Bart:

Living on the edge. Last van de maag en dan pittige nasi eten haha! Maar mooie verhalen weer :)