t/m 19 september - Reisverslag uit Cairns, Australië van Maarten en Marloes - WaarBenJij.nu t/m 19 september - Reisverslag uit Cairns, Australië van Maarten en Marloes - WaarBenJij.nu

t/m 19 september

Blijf op de hoogte en volg Maarten en Marloes

20 September 2014 | Australië, Cairns

Het avontuur is begonnen, en hoe! Rond de afgesproken tijd belde Lian (onze chauffeur naar Schiphol) dat ze stil stond nog voor de snelweg. Daar weken we al van onze planning af. Maargoed, alles was ruim gepland dus we waren op tijd. Stressmomentje 1 achter de rug.
Na even wachten bij de gate en het boarden, zaten we -op de aller laatste rij- klaar voor vertrek. Maar we gingen maar niet, waarom? Geen idee. Uiteindelijk met 45 min vertraging, ongeveer 11,5u vliegen, bevroren voeten -koud daar achterin!- en enige turbulentie bij de landing, waren we in Hong Kong waar we ruim 12u zouden moeten wachten op onze vlucht naar Cairns. Leuk, dan kunnen we Hong Kong nog even in! Maar we zijn de eerste paar uur niet verder gekomen dan het overdekte winkelcentrum -met gesloten winkels- en een bank aan de Queensroad waar we een typhoon live voorbij hebben zien komen. The peak bezoeken zat er vandaag echt niet in, dus uiteindelijk maar vroegtijdig terug naar de luchthaven, waar we ons nog enkele uurtjes moesten zien te vermaken. Die enkele uurtjes werden uiteindelijk nog meer uurtjes: vanwege de typhoon was het hele vluchtschema gewijzigd en was onze vlucht uitgesteld. 3,5 uur na de geplande tijd -en chaotische gate wisselingen- stegen we dan toch op om de volgende ochtend in Cairns te landen. Van hevige regenbuien naar stralend weer. Wauw, we hebben nog bijna niks gezien, maar het is nu al mooi en fijn!

18 september
Vanmorgen hebben we de auto opgehaald en zijn we linksrijdend op weg gegaan naar Cape Tribulation. Onderweg hebben we boodschappen gedaan in Mossman (eindelijk een súpermarkt) en zijn we in Daintree Rainforest naar de Canopy Tower geweest. Een hoge toren die boven het regenwoud uit komt, om een beeld te krijgen van de verschillende lagen van een regenwoud. Het eindpunt van de trip is Cape Tribulation (where rainforest meets the ocean). We zijn vriendelijk ontvangen door Daisy, wie ons de farmstay ("come Marlors, I'll show you the kitchen" hoe stereotype) en onze eigen cabin heeft laten zien. Wat een schattig huisje waar de bladeren van de bananenbomen nagenoeg binnen komen..(en met eigen badkamer)! Na een wandeling over het schitterende strand, zijn we gaan eten en vroeg naar bed gegaan. Het wordt al erg vroeg donker hier!
Ps. We hebben 0,0 mobielbereik hier, heerlijk

19 september
Vanmorgen een lekker fruitig ontbijtje op met o.a. ananas, passievrucht, guanabana en banaan (uit eigen tuin). Heel schattig, want het fruit stond in de koelkast klaar met een briefje erop: Maarten & Marlors.
Daarna zijn we gaan Jungle Surfen; met een zipline van platform naar platform hoog in de bomen. Op z'n kop, alleen of samen, we hebben het regenwoud op allerlei manieren gezien! Later zijn we naar het strand doorgelopen en hebben we enige tijd van de zon en omgeving genoten. Wat hebben we het toch goed! Na een heerlijke douche zijn we pizza gaan eten uit een traditionele wood fired pizza oven. Mmm! Nog even wat gelezen in onze leesboeken terwijl er om ons heen vanalles te horen (geritsel in de bomen en gekke dierengeluiden), maar niks te zien was (donker). Backpacks ingepakt, -en ja de volgende keer nemen we echt minder mee-, klaar voor vertrek naar Palm cove!
Oh ja, we zijn er achter gekomen dat Daisy geen Daisy maar Dawn heet..

• 20 September 2014 - 09:30

Jasper:

Al aardig wat meegemaakt de eerste dagen en ze ook nog eens overleefd! Haha, nice!
    Het begin in Aussie klinkt nu al goed! Have fun!!

• 20 September 2014 - 10:18

Moon:

Klinkt alsof jullie het enorm naar jullie zin hebben. Geniet er maar lekker van en zorg goed voor elkaar! Xxxx

• 20 September 2014 - 10:28

Rob:

Ha M&M!

Leuk om jullie eerste ervaringen te lezen. Fijn, dat jullie het daar zo goed hebben.
    Een reis met verrassingen dus. Maar een beetje improviseren is niet erg (vooral achteraf).
    Dawn had dat goed gezien, Loeki; jij bent een prinses in de keuken!
    Ben benieuwd hoe jullie de Australische mentaliteit gaan waarderen.

Hier is ook alles OK. Het is volop nazomer. En we hebben Portugal nog te goed!
    We kijken uit naar het volgende verslag!

greetz uit Tilly (waar WII won van NAC),
    L&R

• 20 September 2014 - 11:00

Ellen:

Hej!

Wauw jongens wat maken jullie me jaloers!
    Geniet ervan!

Liefs
    El

• 20 September 2014 - 12:19

Lian:

wat een spannende reis; nu al!
    En idd, ik vond die backpacks van jullie ook wel erg zwaar...
    Geniet met volle teugen!!

• 20 September 2014 - 19:11

Erik En Willeke:

Hartstikke fijn dat jullie zo genieten. Hele leuke verslagen, kijken nu al uit naar de volgende.