t/m 2 okt (kaeo) - Reisverslag uit Kaeo, Nieuw Zeeland van Maarten en Marloes - WaarBenJij.nu t/m 2 okt (kaeo) - Reisverslag uit Kaeo, Nieuw Zeeland van Maarten en Marloes - WaarBenJij.nu

t/m 2 okt (kaeo)

Blijf op de hoogte en volg Maarten en Marloes

03 Oktober 2014 | Nieuw Zeeland, Kaeo

27 september
Voor het slapen gaan gisteravond heeft Maarten nog een spin van de kamer 'weggejogen' en was dit zo'n beetje de meest donkere nacht ever!
Vandaag vliegen we van Mackay naar Brisbane waar we overstappen richting Melbourne. Met enige vertraging in Mackay (ja echt, alweer) vertrekken we -met een half leeg vliegtuig en daarvan dan ook nog eens de helft kinderen- en halen we de overstap in Brisbane nog.
De taxi -met de minst aardige chauffeur ever- brengt ons naar het hotel in Melbourn en we gaan de stad nog even in. Even een biertje drinken, à 8 euro p.s., ja het kan dus nog erger.

28 september
Eerste volle dag in Melbourne, om de stad een beetje te leren kennnen hebben we eerst een rondje gemaakt met de gratis city circle tram. Daarna hebben we verschillende winkels gezien (o.a. de iPhone 6 bewonderd), enkele staatsgebouwen en zijn we door de Griekse buurt gelopen (maar we hebben amper een griek gezien). Heerlijk weer vandaag, ontzettend veel Aziaten hier en heule hoge gebouwen! Ons hotel staat naast het hoogste gebouw van Melbourne! Aan de rivier gegeten en nog even een korte nightwalk gedaan. Nu een wijntje op de kamer en zo lekker slapen.

29 september
Vandaag een dagje natuur, in de grote stad. De hele middag hebben we ons kunnen vermaken in Melbourne park inclusief the royal botanic gardens; een enorm groot park midden in de stad. We hebben ruim 7km rondgelopen en ook nog het oorlogsmonument bezocht ter nagedachtenis van de overledenen van de twee wereldoorlogen. Daar is hier toch meer aandacht voor dan in Nederland. Aan het einde van deze zonnige middag zijn we naar Dockland gegaan, het havengebied van Melbourne.
Als we denken aan Melbourne, zeggen we: groot, druk, Aziaten, subway, gezellig, hoogbouw.

30 september
Na laatste rondje in het centrum, halen we onze tassen op voor vertrek naar de luchthaven. We zijn ruim op tijd en het is erg rustig. Uiteraard vertrekken we weer met vertraging (45min) richting Auckland New Zealand. De vlucht verliep verder prima (bijna 3,5u) en bij aankomst zijn we vlot door de strenge controle gekomen. Helaas was er niemand in de aankomsthal met een bordje Kievits en/of van Mierlo.. zoeken, zoeken, zoeken, nee echt niemand. Dan nog maar even wachten..na een telefoontje naar het taxi bedrijf krijgen we te horen dat de chauffeur al weg was met een andere klant, over 20min zal hij er zijn. Ruim een uur later zitten we in de taxi naar het hotel, het wil ook nog zo zijn dat de klok zojuist is verzet waardoor we een uurtje minder hebben. Om 2uur snachts liggen we dan eindelijk in bed in Auckland, NZ!
We zijn benieuwd wat ons te wachten staat in NZ. In Australië heeft Maarten bijvoorbeeld al Kangoeroe en Krokodil gegeten...!

1 oktober
Vroeg uit bed om onze rental car op te halen, een prachtig baby blauwe Toyota camry. Op naar Kaeo! Het landschap is hier totaal anders dan in Australië; groen, heuvels, schapen, koeien, kou(der). We maken een tussenstop in Whangarei, waar we lunchen en de waterval zoeken (die hebben we op de kaart zien staan en schijnen het best fotografeerbaar (is dat een woord?) te zijn). Na een korte rit in de stad starten we onze wandeling. We komen al gauw bij een beekje, klein watervalletje, leuk, hier moeten we verder! Na een flinke wandeling komen we aan op het hoogste punt van de berg, maar helaas geen waterval. Dan zal toch hetgeen zijn we aan het begin van onze wandeling hebben gezien. Dus op de terugweg nog even lekker foto's maken en gauw terug naar de auto om voor het donker in Kaeo te zijn. Maar dan..op de borden..(lees het jezelf in slow motion voor, dan wordt het spannender), er staat.. > Whangarei falls! Hè? Dat willen we zien, dus we volgen de borden, die ons terug in de stad brengen. We zijn nog even bang dat de weg ons naar de eerder genoemde mini waterval brengt, maar dat blijkt niet zo te zijn, we komen aan bij een mooie grote waterval (ja deze is wel echt hoog). Heel snel nog foto's maken en een rondje lopen, want we willen nog steeds voor het donker aankomen!
Bij aankomst in Kaeo worden we zeer vriendelijk ontvangen door de enthousiaste Lyndsey, ze brengt ons naar de villa en vertelt e.e.a. over de omgeving. Heel lieve vrouw met een villa op een heel mooie plek. Om ons heen groen en heuvels, en ja ook schapen. Na een zelf gebakken pizza van Stefano (haar Italiaanse man) sluiten we de avond af met een drankje in de woonkamer van de villa. Een mooie dag.

2 oktober
Alwéér vroeg op, deze keer om naar Pahia te rijden waar we een dolphin watching & sailing tocht hebben gemaakt met een kleine catamaran (11 toeristen en 3 crew). Het water was rustig en op een gegeven moment heeft zelfs de zon geschenen (we hadden een slechtere dag verwacht). Na ongeveer 2,5u varen en nog geen dolfijn te hebben gezien, zijn we aan land gegaan om een eilandje te verkennen. Toen de BBQ aan boord (jippie worst op brood) en we kregen het sein dat er ergens dolfijnen waren gezien in The bay of islands. Dus rap er naartoe en ja, we hebben ze gezien! Mooi! Helaas mochten we niet met ze zwemmen (het water was 15 graden) omdat er kleintjes bij waren. Om de regen voor te zijn iets eerder dan gepland terug naar de kust, magneet gescoord en terug naar Kaeo.

• 03 Oktober 2014 - 07:13

Erik En Willeke:

Fijn om weer iets van jullie te horen, wat een leuk verslag. We hebben al twee foto s op de whatsapp gezien. Prachtig. Hoe veel magneten hebben jullie al?

• 03 Oktober 2014 - 23:48

Moon:

Hoi lieverds, wat hebben jullie een vol en veelbelovend programma. Vergeet niet te genieten. Ben ook heel benieuwd naar de foto's straks! Lieve groetjes xxx