28 tm 30 oktober Penang - Langkawi - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van Maarten en Marloes - WaarBenJij.nu 28 tm 30 oktober Penang - Langkawi - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van Maarten en Marloes - WaarBenJij.nu

28 tm 30 oktober Penang - Langkawi

Blijf op de hoogte en volg Maarten en Marloes

30 Oktober 2015 | Maleisië, Langkawi Islands

28 oktober
Om 6.45 gaat de wekker, omdat om 7.15 de taxi klaar staat, die ons naar de superfastferry brengt. We moeten een uur van tevoren aanwezig zijn, maar dat blijkt overdreven te zijn. We wachten rustig in de hal van de pier, rustig is het totdat er een grote groep Japanners binnen stapt. Het is gelijk gedaan met de rusr, zo ook op de boot. De boot was ook net iets anders dan we verwachtten.. Een oud, lelijk, klein ding. Maar goed, na 3 uur varen komen we aan in de haven van Kuah, Langkawi. De zon schijnt, het is warm en zodra we bij het Frangipani hotel zijn, voelt het als een paradijsje... We besluiten nu alvast dat we de komende dagen niet veel gaan doen! We lopen een rondje over het resort en ploffen neer op een strandbedje, aan het zwembad haha, wel met het strand in zicht.

29 oktober
Vandaag staat er totaal niks op het programma. We gaan ontbijten, lekker en uitgebreid, plus uitzicht op zee (we zitten bijna op het strand). We lopen na het ontbijt een stukje buiten het resort om te gaan pinnen. Onderweg komen we het sea aquarium tegen, dat bezoeken we. Het is wel leuk om de vissen en vogels (ja echt, het was een underwaterworld) van dichtbij te zien. We hopen sommige van deze soorten morgen bij onze snorkeltrip ook te zien. Het blijft vandaag lang bewolkt, maar toch nemen we dezelfde plek als gister in beslag. We relaxen en voor we t weten is de dag alweer voor een groot deel voorbij. Na het douchen kijken we naar de zonsondergang vanaf het strand en gaan we eten bij een Mexicaan. Jummieee, wederom! Na een ijsje gaan we terug naar ons huisje. Even TV kijken en slapen maar!

30 oktober
Bijna als eerste in de ontbijtruimte, weer een lekker ontbijt en dan staan we klaar om opgehaald te worden voor onze snorkelexcursie. We belanden op een boot vol met Chinezen, Japanners of iets er tussenin. Na een klein uurtje varen, komen we aan bij een groot platform. We mogen vrijwel direct het water in... En zien meteen al heel veel visjes. Het zit hier vol met tropische vissen, heel leuk en mooi om te zien. Het koraal is hier bijna allemaal dood of versteend (of is dat hetzelfde bij koraal?) het is bruin of grijs. Het is een zonnige dag en daardoor valt het zonlicht mooi in het water. Na de lunch op het platform gaan we naar een strandje een klein stukje verder. Hier is het nog een stuk drukker, maar hoe verder we het water in gaan, hoe rustiger en helderder het wordt. Plotseling zwemt er een haai onder ons door, woeii toch maar mooi weer iets spannends gezien vandaag! (Lees waar haai staat, haaitje...). We hadden vandaag alleen een zwemvest aan en dus geen wetsuit, je kunt dus wel raden wat de kleur van Marloes' achterkant van dr benen is.. (Ongeveer gelijk aan de rug van Maarten, ja echt).
We lopen het drukkere straatje om de hoek weer in om te eten, ditmaal is het eten met een heel zachte smaak na al die pittige gerechten... Pasta! We doen nog n rondje langs de winkeltjes en lopen dan terug naar ons Frangipani huisje.