t/m 23 okt (Sydney) - Reisverslag uit Sydney, Australië van Maarten en Marloes - WaarBenJij.nu t/m 23 okt (Sydney) - Reisverslag uit Sydney, Australië van Maarten en Marloes - WaarBenJij.nu

t/m 23 okt (Sydney)

Blijf op de hoogte en volg Maarten en Marloes

24 Oktober 2014 | Australië, Sydney

20 oktober
Geloof het of niet, maar vandaag zijn we mét vertraging aangekomen in Sydney! Verder een prima vlucht gehad. Het weer valt vandaag wat tegen, maar we hebben toch de stad verkend. Na in de ochtend zelf rond te hebben gewandeld, sluiten we in de middag bij een gids aan die ons de ins en outs van de stad vertelt. Ze doet dit erg enthousiast en de tocht (van bijna 3uur) is dan ook de moeite waard geweest. Zo zijn we te weten gekomen dat het oudste huis van Australië in 1816 is gebouwd, dat het hart van het centrum vroeger een begraafplaats was en er nu bij werkzaamheden nog wel eens lijken worden gevonden, de kortste straat van Sydney ongeveer 3 huizen lang is en er vroeger gevangenen hier naartoe werden gestuurd vanuit de UK (en zij zijn deels verantwoordelijk voor de 'oude' gebouwen hier). We eten vlakbij de Harbour bridge en lopen daarna nog even naar het Opera House. Hét icoon van de stad. Er vertrekt ook nog een enorm groot cruiseschip uit de haven en hier is dus volop leven in de tent. We zitten overigens 16645 km van jullie vandaan (min de afstand die je naar amsterdam aflegd ;)

21 oktober
Vandaag dag 2 om de stad te verkennen. We pakken vandaag de wijken om het centrum heen. Hier is een stuk minder te beleven. Kings Cross leeft nog wel, maar Paddington en Surrey hills vallen dus wat tegen. Darling harbour ziet er ook gezellig uit en wij zelf zitten in Ultimo. Als lunch eten we lekker een sushirol en daarna lopen we nog door de botanic garden, vanaf waar je uitzicht hebt op het opera house en de harbour bridge tegelijk. Als laatste gaan we de harbour bridge nog op en denken we wel zo'n beetje alle belangrijke punten gezien te hebben. We eten met uitzicht op het opera house en lopen daarna met zere voeten terug naar het hotel.

22 oktober
De weersvoorspellingen zeiden dat het weer vandaag vrij goed zou zijn, daarom.besluiten we om de ferry naar Manly beach te pakken. Een leuke boottocht van zo'n half uur, extra leuk doordat we onderweg een walvis spotten! Ja echt! Na al die wilde dieren die we zijn misgelopen, zien we nu eindelijk iets! En natuurlijk hadden we uitzicht op het opera house. Het waait hard in Manly, maar op het strand is het goed vertoeven. We rusten hier heerlijk een paar uurtjes en pakken dan de ferry weer terug. Even langs de Apple store en nog uit eten. Dan zit de dag er weer op. We ontdekken nog wel een gezellige square vlakbij ons hotel, dus nee, we hadden nog niet alles gezien ;). Vannacht checken we in voor onze vluchten terug naar Amsterdam (dat voelt dus écht als het einde van de vakantie).

23 oktober
Bij het openen van de gordijnen zien we dat het vandaag straaaaalend weer is! Joepie eindelijk! 27 graden, dus op naar Manly beach, of zullen we in het park gaan liggen? Bondi beach kan ook nog... Juist, na enig overleg gaan we uiteindelijk met de bus naar Bondi beach, waar het een stuk drukker is dan in Manly. We smeren ons goed in en genieten van het heeeerlijke weer. Hier hadden we op gehoopt en naar verlangd na zoveel dagen wolken! Mmm goeie afsluiter dus. En als kers op de taart, of beter gezegd als kuit op de maki, gaan we sushi eten aan een sushi train; een lopende band waar steeds nieuwe sushi gerechten langskomen. Jummie! En na een ijsco is het tijd om terug naar het hotel te gaan om ons klaar te maken voor morgen...

We zijn erg blij dat we hier niet met de auto waren, wat een drukte, one ways en overstekende mensen!

• 24 Oktober 2014 - 10:30

Lian:

dit bericht zul je wel niet meer lezen. Jullie zitten nu in het vliegtuig naar Hong Kong/naar huis.
    Binnenkort zullen we de verhalen live horen en zien...
    Tot gauw! xx