tm 8okt (Plimmerton) - Reisverslag uit Plimmerton, Nieuw Zeeland van Maarten en Marloes - WaarBenJij.nu tm 8okt (Plimmerton) - Reisverslag uit Plimmerton, Nieuw Zeeland van Maarten en Marloes - WaarBenJij.nu

tm 8okt (Plimmerton)

Blijf op de hoogte en volg Maarten en Marloes

08 Oktober 2014 | Nieuw Zeeland, Plimmerton

3 oktober
We zijn de dag begonnen op het eigen land van Lydsey en Stefano. Door de blurrie, langs de koeien en hun vlaaien, naar de top van de heuvel, waar we een weids uitzicht hebben genoten. Groene heuvels en een meer, en veel wind!
Na deze sportieve start, een uitje naar Kerikeri, een historisch stadje. We hebben hier een oude missiepost, kerk en wederom een waterval bezocht. Op de terugweg boodschappen gedaan bij de supermarkt, waar voor het eerst werd gevraagd om ons ID vanwege de aankoop van bier. Helaas was ons Nederlandse rijbewijs niet afdoende. Blijkt er een Nederlandse manager bij de kassa te staan die ons matst! 's Avonds hebben we zelf gekookt (jumm gehaktballen met aardappeltjes en broccoli met bloemkool) en zijn we vroeg in slaap gevallen. Het was een erg koude nacht!

4 oktober
Vanmorgen afscheid genomen van Stefano en zijn biggetje Totti (ja hij is AC Milan fan). Via de hot springs (waar we niet in zijn geweest omdat t regende) naar Rawene, door naar Waipua forest waar de grootste oudste Kauri boom staat: 51 meter hoog en 2000 jaar oud. Via slingerwegen en een stukje State Highway komen we aan in Mangawhai, een klein dorp op de grens van de provincies Nordland en Auckland. Morgen een lange rit voor de boeg richting Waitomo.

5 oktober
Mangawhai verlaten en verder op de SH1, langs o.a. Auckland en via Hamilton (waar we een lunchstop hebben gemaakt) door naar Otorohanga, naar het Kiwi house, want die beestjes willen we toch wel gezien hebben! Meteen ook de rest van de vogels bewonderd en uiteindelijk doorgereden naar Waitomo. Na het inchecken hebben we een voorproefje gehad van de waitomo caves die we morgen gaan bezoeken, in de vorm van een wandeling door het bos en langs de grotten.

6 oktober
Goed ontbeten bij ons B&B en op tijd bij de Black Water Rafting om de glow worms te gaan zien. Ingepakt in een wetsuit mogen we een tube (band) uitzoeken om onze grottentocht mee te maken. Na een oefen-plons in het water -12 graden!- starten we in de grotten. Super gaaf dat we deze tocht hebben gedaan; lopend door water in het donker in de grotten, maar dus ook in onze banden, kijkend naar de gloeiwormen of achterwaarts springend van een waterval. Op deze manier hebben we nog nooit een grot bezocht. En ja Lian, deze grot was echt 100x leuker dan de neon-grot in China! (helaas mocht de gopro niet mee om foto's te maken) na een soepje met bagel, door naar Whakapapa village waar we een enorme bui op ons (auto)dak krijgen! Helaas is het weer vandaag niet goed; harde wind(vlagen) en regen. Er ligt onverwacht zelfs sneeuw langs de weg; we zitten op 1100 meter. Toch hebben we nog een korte hike gedaan (stoer als we zijn). En na het eten hebben we nog even lekker bij de openhaard gezeten in ons prachtige chateau! Hopen dat het weer morgen mee zit en we toch de Tongariro crossing kunnen doen.

7 oktober
Het eerste wat we deze ochtend doen is het weer checken. Vanwege de wind kunnen we de crossing helaas niet doen. We besluiten om een andere tocht te maken, de Tama lake track van 17km. Het zonnetje schijnt, dus het is een heerlijke dag om buiten te zijn. We hebben schitterende uitzichten gehad op mount Ruapehu en ... We komen bij een meer en met een uurtje extra lopen komen we bij een tweede meer. Hiervoor hebben we door stormachtige winden moeten lopen, waar de sneeuw als hagel voelde en je moeite moest doen om te blijven staan. Op de terugweg lopen we nog via de Faranaki falls en beginnen we onze benen toch echt wel te voelen. Lekker een theetje drinken in het hotel met wederom een prachtig uitzicht. We zijn héél blij dat het vandaag op de wind na wel goed weer is geweest en we van deze track hebben kunnen genieten!

8 oktober
Vanmorgen natuurlijk eerst weer het weer checken, en yes als we de gordijnen open doen zien we dat we gister de beste dag hebben gehad ;). We rijden vandaag naar Plimmerton, een dorpje voor Wellington. We komen aan bij een hostel met een heel mooi uitzicht op zee vanaf onze kamer.
We rijden gelijk door naar Wellington, want ook daar willen we natuurlijk geweest zijn. We lopen een rondje door het centrum (waar weer veel wind staat) en vertrekken daarna weer om 'thuis' te gaan koken en om zo te gaan eten. Bon apetit en tot op het zuidereiland!

• 08 Oktober 2014 - 16:07

Rob:

Ha Maarten en Marloes,

Leuke update. Het is wel een beetje afzien met die wind, regen en kou. Het lijkt Nederland wel.... Alleen ziet het landschap er daar wel een stuk spannender uit! Geniet ervan! Greetz, Rob

• 08 Oktober 2014 - 19:06

Ellen:

Leuk om te lezen! Klinkt alsof jullie het goed hebben.
    Ben wel een beetje jaloers;).
    Geniet er nog van!

• 08 Oktober 2014 - 19:08

Ellen:

Ohja, .. en Totti speelt bij AS Roma toch;)..

• 08 Oktober 2014 - 20:40

Lian:

jullie worden nog eens echte bikkels...

• 08 Oktober 2014 - 20:42

Lian:

en Tongariro ziet er echt surrealistisch uit..

• 09 Oktober 2014 - 21:53

Wieske:

Klinkt goed! Jammer dat jullie de crossing niet hebben kunnen doen!
    De omgeving is prachtig en ik heb me ook kunnen vermaken zonder de crossing.
    Veel plezier nog en ben benieuwd naar jullie volgende verhaal!