tm Eton - Reisverslag uit Mackay, Australië van Maarten en Marloes - WaarBenJij.nu tm Eton - Reisverslag uit Mackay, Australië van Maarten en Marloes - WaarBenJij.nu

tm Eton

Blijf op de hoogte en volg Maarten en Marloes

26 September 2014 | Australië, Mackay

23 september
Mission beach was niet zo ver rijden, dus we kwamen in het begin van de middag al aan bij de Liguala logde. De routebeschrijving was niet al te best, maar de lodge daarentegen zag er prachtig uit. Mission beach klinkt heel spannend, maar stelt eigenlijk maar weinig voor. Weinig? Niks! We hebben een strandwandeling gemaakt en zijn nog even het zwembad ingedoken, daarna zelf gekookt en een gezellige avond gehad met een Duits stel en een Nederlandse (ze bleken alle 3 op dezelfde plek te zijn geweest als wij, erg toevallig). Hier in de tuin twee wallaby's, een slang en vogelspin gespot, later lekker gaan slapen.

24 september
Mmm ook hier een heerlijk fruitig ontbijt! Vandaag staat onze langste auto rit (in ieder geval qua km (520) gepland. Ook de 3 van gisteravond gaan dezelfde rit maken. Deze dag heeft dus vooral bestaan uit rechtdoor rijden en de Bruce highway volgen!
Als bestuurder zit je nu natuurlijk rechts, in het begin pakte ik het handvat van de deur nog wel eens vast om te gaan schakelen (we rijden een automaat). Ik heb verschillende keren de gordel over mn linkerschouder willen pakken, en ook de ruitenwissers zijn gebruikt bij het afslaan van de weg. Dat hendeltje van je knipperlicht zit hier namelijk rechts van je stuur ipv links.. maar verder valt het links rijden ons beide ontzettend mee!
Rond 15.15u komen we aan bij ons hotel in Airlie beach en de routebeschrijving die hier bij hoorde was zowaar nog slechter dan naar Mission beach.

25 september
Vroeg uit de veren om mee te gaan met de Camira, een catamaran in whitsundays. -En ja, ook de 3 anderen maken deze trip- Heerlijk weer vandaag, dus goed ingesmeerd met zonnebrandcrème. Onze eerste stop is na ruim 2u varen bij whitehaven island, héél wit zand en loei heet (vooral als je ook nog actief gaat doen). Een lekkere BBQ lunch aan boord en dan varen we verder om later een snorkelstop te maken. De vorige keer hadden we er bijna geen woorden voor, nu was het mooi maar minder adembenemend. Op de boot gezellig gekletst en gedronken en bij aankomst in Airlie beach, na een snelle douche het centrum in gegaan met 'de 3' en nog 2 anderen. Samen gegeten en een drankje gedaan, was gezellig. Daarna vermoeid naar bed.

26 september
Na een zelfgebakkeneiontbijtje in ons hotel (waar de kakatoes voorbij vliegen) zijn we richting Mackay gegaan. Wat een saaie stad! We dachten dat daar wat te doen of te zien zou zijn, maar er was niks aan. Dus gauw door naar onze eindbestemming van vandaag; Eton. Geloof het of niet, dit was de meest slechte routebeschrijving tot nu toe! Na de goede straat gevonden te hebben, moesten we op zoek naar de farmstay. Einde van de weg, maar geen farmstay tegen gekomen. Dan het grindpad maar volgen, en het grindpad maar volgen, en het grindpad maar volgen, loslopende paarden passeren, koeien, en het grindpad maar volgen. Zitten we wel goed? Oké, om een lang verhaal kort te maken, het duurde even, maar we zijn er. In the middle of nowhere! In een houten huisje met buitendouche, zeg maar primitief in de natuur. En om van 'home' bij het huisje te komen was overigens ook enige inspanning nodig.
Momenteel zitten we aan tafel en hebben we zojuist een flinke steak gegeten (ja zelfs Marloes!) home-cooked door de eigenaresse. Smaakte goed en we hopen dat we zo de weg terug naar onze houten hut kunnen vinden in het donker door het bos.

• 27 September 2014 - 15:41

Bart:

Hey Marloes en Maarten,

Hebben na onze eigen vakanties alles bijgelezen. Toffe verhalen en mooie foto's (vooral Great Barrier reef, wow)!!

Keep 'm posting! En veel plezier samen.

Gr.
    Marjolein en Bart

• 29 September 2014 - 17:02

Lianne:

Heb even jullie verslagen terug gelezen. Klinkt goed allemaal en al genoeg meegemaakt. Wat een trip, super gaaf! En dan hebben jullie nog even te gaan. Geniet ervan!